torsdag 20 december 2012

Mot Julemys!

Sitter nu på tåget till Mora där mina föräldrar hämtar upp mig för att sedan åka timmen tillbaka hem till Laxvadet/Lima. Blir underbart att träffa familj, julemysa och äta julmat. Har hittills missat julbordet totalt!

Senast jag skrev skulle det bli dags för jaktstart i Pokljuka. Skyttet var kanonbra! 0+0+1+0 kul!! Benen var dock trötta och hade lite magkramp, så åkningen var inget att hurra över. Men elva placeringar jagade jag ändå ikapp och hamnade på en 45e plats! Härligt!! 
Blir kul att komma hem till släkten och svara på alla frågor jag med säkerhet kommer få, och återberätta om min första resa i världscupen:)

Blev bara ett par dagar i Östersund efter wc då jag fick en snabbtid på röntgen i Sthlm. Kollar upp ett problem med mitt ben. För er som inte vet fick jag en inflammerad slemsäck i slutet av Augusti som ilade mer eller mindre konstant i tio veckor och var då tvingad att stå över skejt och de flesta benövningar under hela den tiden(!) efter det lättade besvären och jag kunde börja skejta igen. Har alltså inte kört skejt så många veckor nu. Inflammationen är dock inte riktigt bra ännu och har även fått en svaghet i benet som uppkommit pga. Någonting. För att ta reda på vad det är gjorde jag nu denna röntgen. Vill att det ska bli normalt så fort som möjligt så jag kan åka skidor med starka ben. Känns bra gjort att prestera så pass bra i världscupen trots detta. Så vem vet vad jag kan åstadkomma med ett starkare ben;) 
Med allt ont kommer dock alltid något gott! Då slemsäcken hindrade mkt ben i tränandet blev det många, många timmars stakning! Då min styrka varit ben och överkroppen legat efter känns det på så sätt kul att ha fått upp en bra styrka där!:)

Nu är det snart dags att hoppa av!
Trevlig juletid så länge!!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar