onsdag 16 januari 2013

Go'kväll!

Nu befinner jag mig i Östersund. Anlände i Söndagskväll efter tävlingarna i Ruhpolding. Även där bjöds det på mycket publik och härlig stämning:)

Tanken var att åka hem denna vecka för att nästa åka till Sochi i Ryssland för ett par mindre tävlingar på kommande OS-banan! Det hade varit superkul och en fördel att memorera banan lite då mitt mål är att få ställa upp där nästa år!
Men nu har jag tyvär blivit förkyld efter hemresan. Flygplan och flygplatser verkar ha den där förmågan att sprida baciller...

Mitt ben är väl det enda som jublar över att få vila några dagar. Det är ju som sagt inte bra, muskler som inte aktiveras vilket gör benet svagt och att övriga muskler i närheten överansträngs. Det blir en ond cirkel som inte gynnar skidåkningen direkt.
Jag har tur som har bra resurser runt mig som hjälper mig hitta orsak och lösning!
Fram tills dess gör jag övningar som eventuellt hjälper.
Efter fem månader har tanken "men nu får det vara braaa" kommit upp ett antal gånger.
Så jag känner helt enkelt att, nu får det fan vara bra! Efter ett smärtsamt släpande med detta dag ut och dag in borde benet skutta fram som kompensation här framöver!! vilken härlig känsla! Jäklar vad jag längtar!! Hoppskejt blandat med stora kliv i 2:ans växel. Underbart!
Välkommen säger jag, välkommen starka ben!
___________________________________

Här är vi tjejer som körde tävlingarna i Oberhof!

Dags för invigningsmarsch i Ruhpolding!


Elin som gjorde ett bra kliv i personbästa och tog en 23:e plats! Grymt:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar