fredag 1 februari 2013

glädjande besked trots allt!

Först och störst; Nominerad till VM!:D Hur kul känns inte det! Fantastiskt!
Dock är det väldigt nära för avfärd och inte alls så nära att mitt ben är bra.Jag har dock nyligen, tack vare bra hjälp, fått musklerna i benet attaktiveras igen! Jippi!!
Har ändå en tid framför mig innan jag är på spåret då benet blivit överbelastat osv.
Dumt att borra ner huvudet och köra på, som jag hittills gjort.
Att riskera att göra skadad ännu värre vore otroligt korkat.
Känns oavsett som ett steg i karriären att vara en av de nominerade och
jag är stolt över det :)

Målet framöver är alltså att låta benet få en chans att komma tillbaka och sedan träna på. Får se vilka tävlingar som om möjligt är aktuella i år.
Hård träning och OS är nu målet framför mig och ju fortare jag är 100% på banan ju bättre. Så jag tänker inte riskera att dra ut på tiden tills dess genom att utsätta benet för hårt eller tävla utan att ens kunna prestera.

Är hemkommen från Sthlm idag där jag fick ett glädjande besked.Var på en nervundersökningen som visade att det inte är något större fel.
Oerhörd lättnad!
Var även på en behandling hos Kilman som likt alltid är toppen!
Under tiden bodde jag hos Marie och hade det superbra.

När jag inte tränar så mkt ben nu är det stakning och styrka för
överkroppen som gäller, och skytte givetvis.

 
Här är en bild från en fin tur på Storsjön med klubbkompisen Carro och
Malin Jakobsson.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar