söndag 10 februari 2013

VM

ooaahh vad spännande det är titta på skidskytte VM!

Titta ja.. självklart blir jag sjukt jäkla taggad och vill stå där på startlinjen!!!!
Det är surt att sitta hemma och titta på tävlingarna när man själv är hindrad att åka för skador eller sjukdom. Men otroligt motiverande och ger ännu mera drivkraft! Ser så himla mycket fram emot när benet ger klartecken på att kunna träna igång på riktigt igen.
Försöker hitta tecken och tur, iförrgår kläckte jag ett tvillingägg och tänkte -jahaaa, det här MÅSTE ju vara tecken på att nu vänder det!! hahaha. 
Men det är bara att gilla läget. Åkte dessutom på en rejäl förkylning i veckan. Är väl lika bra att jag tar all skit nu så har jag gjort ifrån mig det!
Sålänge får jag glädjas åt mina lagkamraters framgångar.
Idag är det jaktstart för de tävlande, herrarnas lopp gick iförmiddags och jisses vilken kamp det blev!
De svenska herrarna gjorde superfina lopp med riktigt bra skytte! Kul!
Om knappt en timme startar damerna med tre av de svenska tjejerna på startlinjen. Elin gjorde ett riktigt fint sprintlopp igår och är bara tjugo sekunder från topp tio. Ska bli ett spännande lopp att följa!

                                 //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar